چگونه از خواص زعفران استفاده کنيم؟


اگر مشتاق هستيد از فوايد زعفران بدانيد، بايد گفت که اين ادويه باعث تقويت حافظه و مبارزه با بيماري آلزايمر مي­شود. زعفران فشار خون را کاهش مي­دهد و از سکته مغزي جلوگيري مي­کند. براي درمان آسم، مشکلات پوستي و کم خوني استفاده مي­شود. با تقويت معده به هضم غذا کمک مي­کند. به عبارت ديگر اين ادويه يک بمب درماني است.

m7_2gb0.jpg

چگونه از خواص زعفران استفاده کنيم؟

بهترين روش تهيه زعفران خرد کردن آن در هاون است. به گفته يک استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران، فرم تازه پودر شده ادويه بيشترين مقدار از ترکيباتي را آزاد مي­کند که مسئول حفظ سلامتي هستند. کلاله­هاي زعفران بافت ظريفي دارند و وقتي با آب گرم مخلوط مي­شون ، ترکيبات به سرعت آزاد مي­شوند. بعد از خريد زعفران بايد مخلوط را روي حرارت غير مستقيم مانند روش بن ماري قرار دهيد تا نسوزد.

اگر کلاله­ها مستقيماً در غذا قرار بگيرند، به همان اندازه که بايد رنگ يا عطر آزاد نمي­کنند. اگر مدتي روي حرارت مستقيم قرار بگيرد، خواص آن نيز کاهش مي­يابد. بايد در آخرين لحظه پخت و پز استفاده شود تا از بين رفتن رنگ و طعم در اثر حرارت جلوگيري شود.

نکات مهم نگهداري از انواع زعفران

نور و رطوبت دشمن زعفران هستند و نبايد کلاله­هاي ظريف زعفران را لمس کنند! بنابراين ظرف آن را در ظرف شيشه­اي يا فلزي محکم و دربسته نگه داريد. زيرا اسانس معطر زعفران به راحتي تبخير مي­شود و هنگام قرار گرفتن در معرض هواي آزاد رنگ آن کاهش مي­يابد.

زعفران در همه کشورها استفاده مي­شود اما برخي از افراد مانند هندي­ها و عرب­ها آن را بيشتر مصرف مي­کنند. عرب­­ها زعفران را در مخلوط نوشيدني قهوه خود قرار مي­دهند تا از نظر شيميايي متعادل شود. هندي­ها از آن در کباب­هاي خود استفاده مي­کنند. در ايتاليا و سوئيس از آن در غذاهاي برنجي استفاده مي­شود. فرانسوي­ها با آن غذاهاي دريايي نيز درست مي­کنند.

در مقادير متوسط زعفران ??براي عطر و طعم و رنگ دهي در وعده­هاي روزمره بي­خطر است اما مصرف زياد آن ممکن است عوارضي داشته باشد! مصرف سه گرم زعفران در ماه براي بدن و روان بسيار مفيد است، اما بيش از 5 گرم در ماه مضر است. مصرف 5 گرم در يک وعده کشنده است!

صادرات و خريد زعفران

صادرات زعفران براي اقتصاد کشورهايي مانند ايران بسيار مهم است. بيش از 20 درصد صادرات محصولات کشاورزي ايران از نظر ارزش متعلق به زعفران است. با وجود تحريم­ها حدود 280 تن زعفران به ارزش 351 ميليون دلار در سال قبل از بيماري همه گير COVID-19 صادر شده بود. با فرصت صادرات، کشاورزان محلي بازار بيشتري براي محصولات خود دارند که مي­تواند سختي کار و هزينه بالاي توليد آن­ها را جبران کند.

همه کشورهاي جهان زعفران ايراني را به دليل کيفيت عالي خود تقاضا مي­کنند. به همين دليل زعفران ايراني گرانترين ادويه در جهان است و طلاي سرخ ناميده مي­شود. با توجه به کيفيت برتر، خواص درماني قوي، عطر و بوي منحصر به فرد، طعم عجيب و رنگ طلايي زيبا مورد علاقه همه مردم است.

منبع مقاله :

https://zarchin.shop/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D9%88-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B2%D8%B9%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%86

[ بازدید : 203 ]

[ چهارشنبه 30 تير 1400 ] 2:08 ] [ sama ]

[ ]

تابلو دکوراتیو توسعه فردی نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good
بستن تبلیغات [x]